کپی رایتینگ چیست؟

در عصری زندگی می کنیم که تمام محتواها دیده شده‌اند و کاربران از تبلیغات ناراضی تر از همیشه هستند.در این مقاله به تشریح کپی رایتینگ می پردازیم و توضیح می‌دهیم چگونه کپی رایتر به یک صنعت کمک می کند.

کپی رایتینگ یا کپی رایت؟

در واقع وقتی شما از کپی رایتینگ صحیت میکنید، ذهن کاربر به سمت قانون کپی رایت می رود (copy right) .اما این دو موضوع کامل با هم تفاوت دارند. کپی رایت و یا همان قانون حق انتشار مربوط به حق تالیف و ارزش یک محتوا است که متاسفانه در کشور ما کوچک‌ترین ارزشی ندارد.
اما کپی رایتینگ(Copy writing)، موضوع مورد بحث ما، بیشتر به خلق محتوای خلاق وتاثیر گذار می‌پردازد و به این نکته اشاره می کند که چگونه می توان با محتوای مناسب برای کاربر Good Buy ایجاد کرد به جای GoodBY.

کپی رایتر کیست؟

کپی رایتر فردی است که علاوه بر دانش خلق محتوا، اصول نگارش را به خوبی می‌شناسد و با فروش آشنا است.در واقع کار آن SLAP است . یعنی محتوایی بنویسد که شما در قدم اول STOP کنید سپس LOOK OR LISTEN اتفاق بیافتد و بعد ACT رخ دهد و در آخر منجر به PURCHASE شود.

کپی رایتر
کپی رایتر

تفاوت کپی رایتینگ با تولید محتوا در چیست؟

کپی رایتر با محتوایی که خلق می کند باعث می شود تا کاربر به سمت کسب و کار ما هدایت شود و تولید محتوا باعث ماندگاری آنها در سایت و یا شبکه های اجتماعی ما می شود.

وبینار ۲۷ نکته کلیدی در مورد کپی رایتینگ

وظایف کپی رایتر چیست؟

کپی رایتر می تواند در زمینه های زیر به سازمان کمک کند.

  1. نام برند: نام گذاری سازمان با توجه به نام بنیان گذار ، خلاصه کلمات خاص و یا نام خاص از جمله اقدامات کپی رایتر هست که با در نظر گرفتن مدیران ارشد سازمان قابل اجراست. همچنین سیلاب کلمات از جمله نکاتی است که کپی رایتر باید به آن توجه کند.
  2. شعارنویسی: نوشتن شعار سازمانی (تگ لاین) که همیشه همراه برند است و یا شعار برای هر محصول (اسلوگان) از جمله وظایف کپی رایتر است که برای کمپین های مختلف می تواند نوشته شود.
  3. تبلیغ نویسی: در واقع تخصص و هنر اصلی کپی رایتر در این دسته خلاصه می شود و او با در نظر گرفتن لحن برند و ماهیت کسب وکار تبلیغ های خلاقانه ای را می نویسد که به راحتی قابل وایرال شدن باشد
  4. نظارت بر محتوا: این که محتوای سازمان اثربخش و جذاب است و یا اصول نگارشی و بعضا شکسته نویسی در آن رعایت شده است می تواند از دیگر وظایف یک کپی رایتر باشد.

درآمد یک کپی رایتر

درآمد یک کپی رایتر حرفه ای به طور میانگین سالانه صد هزار دلار می باشد و در ایران به صورت حقوق ماهیانه حداقل ۵ میلیون است. برای پروژه های مختلف با توجه به مهارت کپی رایتر و میزان سختی پروژه، هزینه متفاوت است.

من حمیدرضا سلیمانی کارشناس ارشد مدیریت فناوری اطلاعات هستم. کسب‌وکارم این است که به کسب‌و‌کارها در زمینه دیجیتال مارکتینگ کمک می کنم تا توسعه بیابند.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت

سایدبار کشویی

درباره من

درباره من

من حمیدرضا سلیمانی کارشناس ارشد مدیریت فناوری اطلاعات هستم. کسب‌وکارم این است که به کسب‌و‌کارها در زمینه دیجیتال مارکتینگ کمک می کنم تا توسعه بیابند.

شبکه های اجتماعی