چرا کارکنان از سازمان‌ها جدا می‌شوند؟

در مقاله‌ای خواندم که کارکنان به دلایل مالی یک سازمان را ترک نمی‌کنند، بلکه زمانی از مجموعه جدا می‌شوند که حس کنند تلاش‌های آنها دیده نمی‌شود و به قدر کافی مثمرثمر نیستند.
به عبارتی دیگر وقتی برای وظایفی که آنها انجام می‌دهند مورد قدردانی واقع نمی‌شوند ترجیح می‌دهند تا در سازمان نباشند.

به همین دلیل در سه رسانه‌های اجتماعی لینکدین ، توئیتر و اینستاگرام نظرسنجی را منتشر کردم و از مخاطبانم خواستم تا نظرشان را در مورد علت جدایی افراد از سازمان را بیان کنند.

گزینه‌های نظرسنجی

۱- عدم قدردانی سازمان از افراد
۲-مسائل مالی
۳-رشد و پیشرفت در سازمان دیگر
۴- رفتار مدیران

هر گزینه در نهان خود معنای خاصی دارد، همان‌طور که گزینه اول را توضیح دادم، لازم می‌دانم توضیح اندکی در مورد سایر گزینه‌ها نیز بدهم.

مسائل مالی

مسائل مالی و مادیات قطعا یکی از گزینه‌های اصلی حضور در هر سازمانی است. زیرا تامین مالی مناسب می‌تواند آرامش خاطر را برای ما به ارمغان بیاورد.پرداخت به‌موقع حقوق، بیمه تامین اجتماعی، بیمه تکمیلی، اعطای وام، تفریحات و عدالت در پرداخت دستمزد جزئی از این گزینه محسوب می شوند.

رشد و پیشرفت در سازمان دیگر

قطعا با مفاهیمی مانند هد هانتینگ و یا جاب هانتینگ آشنایی دارید، یعنی شما به نیروهای سازمان‌های دیگر پیشنهاد همکاری می‌دهید و سعی می‌کنید تا آنها را برای همکاری با سازمان خودتان آنها راترغیب کنید.
علاوه بر موارد فوق زمانی که نیروی یک سازمان حس کند که از تمام ظرفیت‌های موجود آن استفاده نمی‌شود، تلاش می‌کند تا جایی دیگر استعدادهایش را شکوفا کند.

رفتار مدیران

رفتار مدیران

از سلام و احوالپرسی صبحگاهی تا تفویض اختیار و مدیریت تعارض را می‌توان رفتار یک مدیر دانست. اینکه شما کنترل‌گر هستید و در تمام امور دخالت می‌کنید تا اینکه خودتان را مغز تفکر تیم می‌دانید تمام مواردی است که باید به آن دقت کنید.

بیشتر بخوانیم: کرونا و سندروم دورکاری

اما نتیجه نظر سنجی

در هر شبکه اجتماعی با توجه به فرهنگ موجود در آن و رفتار بالقوه کاربران آن می‌توان تاثیرپذیری آن را نیز در نظر گرفت.

نظرسنجی

درصد نتایج در لینکدین

در لینکدین ۳۱۸ نفر پست مربوط نظرسنجی را دیده‌اند و و ۳۵ نفر در آن شرکت کرده‌اند.
۴۶ درصد به رفتار مدیران، ۲۳ درصد به عدم قدردانی سازمان از افراد، ۲۳ درصد به رشد و پیشرفت در سازمان دیگر و ۹ درصد به مسایل مالی رای داده‌اند

درصد نتایج در توئیتر

در توئیتر دو نفر در نظرسنجی شرکت کرده و هر دونفر یعنی صد درصد آرا به عدم قدردانی سازمان از افراد رای داده‌اند.

درصد نتایج در اینستاگرام

۳۱۸ نفر استوری مربوط به این نظر سنجی را دیده‌اند و افراد به تفکیک زیر در آن شرکت کرده‌اند.
۳۹ نفر به رفتار مدیران، ۲۵ نفر عدم قدردانی سازمان از افراد، ۲۴ نفر به رشد و پیشرفت در سازمان دیگر و ۱۷ نفر به مسائل مالی رای داده‌اند.

در نتیجه:

باید در نظر بگیریم که علت جدایی نیروهای ما از سازمان به رفتار ما در سازمان بستگی دارد. اینکه ما چگونه رفتار کنیم، قدردانی موثر داشته باشیم و حتی با پرداختی‌های منظم شرایطی برای وفادار سازی منابع انسانی خود ایجاد کنیم تا با هم به سمت اهداف مشترک حرکت کنیم.

من حمیدرضا سلیمانی کارشناس ارشد مدیریت فناوری اطلاعات هستم. کسب‌وکارم این است که به کسب‌و‌کارها در زمینه دیجیتال مارکتینگ کمک می کنم تا توسعه بیابند.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت

سایدبار کشویی

درباره من

درباره من

من حمیدرضا سلیمانی کارشناس ارشد مدیریت فناوری اطلاعات هستم. کسب‌وکارم این است که به کسب‌و‌کارها در زمینه دیجیتال مارکتینگ کمک می کنم تا توسعه بیابند.

شبکه های اجتماعی