No Result
View All Result
پنجشنبه, خرداد ۵, ۱۴۰۱
  • Login
  • صفحه اصلی
  • درباره من
  • تماس با من
  • نقد و بررسی کتاب
  • کلاس ها
حمیدرضا سلیمانی
  • صفحه اصلی
  • درباره من
  • تماس با من
  • نقد و بررسی کتاب
  • کلاس ها
No Result
View All Result
حمیدرضا سلیمانی
No Result
View All Result
Home برندینگ

دیجیتال برندینگ چیست و چگونه آن را پیاده‌سازی کنیم؟

by حمیدرضا سلیمانی
اردیبهشت ۸, ۱۳۹۹
in برندینگ, دیجیتال برندینگ, لایو تاک
132 1
0
دیجیتال برندینگ
152
SHARES
1.9k
VIEWS
اشتراک گذاری در فیسبوکاشتراک گذاری در توییتر

دیجیتال برندینگ هم مانند هر علم دیگری نیاز است تا تخصصی بررسی شود و چه بهتر که به سراغ راه‌بلد این مسیر برویم. در لایوی که در اینستاگرام با مهندس غلامپور مدیر مسئول مجله دنیای‌برند و پایگاه خبری دنیای برند به بررسی این موضوع مهم و نحوه پیاده‌سازی آن و تفاوت آن با دیجیتال مارکتینگ پرداختم.

لایو اینستاگرامی در ایام قرنطینه

عصر برند

پس ار عصر تولید، فروش، بازاریابی اکنون نوبت برند است. زمانی به تولید می‌پرداختیم بعد به فروش توجه ویژه کردیم و پس از آن به بازاریابی روی آوردیم. اما امروزه روز عصر برند است. سازمان‌ها و کسب ‌وکارها باید به فکر برندینگ خود باشند.

برند چیست؟

برند وعده و تعهدی دائمی به انجام آن وعده است.
برند در واقع ذهنیتی است که ما برای مخاطب ساختیم. چیزی که وقتی ما در جمعی نیستیم در مورد کسب‌وکار ما می‌گویند. برندسازی یک شبه اتفاق نمی‌افتد و عملکردی است که نیاز به زمان و صرف وقت دارد.

تفاوت هویت برند با تصویر برند

هویت برند درواقع لوگو، شخصیت، کارکتر ماست. فرض کنید به رستوران رفته‌اید، تصویر همبرگری که در منو مشاهده می‌کنید مصداق هویت برند است. اما تصویربرند همبرگری می‌شود که برای شما می‌آورند و مربوط به برداشت شماست. هر چه فاصله این دو باهم کمتر باشد بهتر است.

سبد خرید متنوع داشته باشید

به برندهای بزرگ نگاه کنید، مثلا سامسونگ تلفن همراه دارد، تلویزیون، یخچال و ماشین لباسشویی هم دارد. سبد خرید متنوع به فروش برند خیلی کمک می‌کند.

لوگو

ابتدا لوگویتان را که مشتریان نمی‌شناسند، اسمتان را کنارش بیاورید، آدرس سایتتان را زیرش قرار دهید. الان بگویم رنگ زرد برای کدام اپراتور است کدام برند به خاطرتان می‌آید.
Master Card به تازگی در ریبرندینگ خود نامش را از لوگو پاک کرده است.

لوگوی مستر کارت

دست آوردهای برندسازی دیجیتال

  • افزایش اعتبار
  • مزیت رقابتی ایجاد می کند
  • آگاهی برند
  • وفاداری برند

هویت برند هم یک شبه به دست نمی‌آید باید زمان بگذارید و تلاش کنید.

عواملی که بر روی دیجیتال برندینگ تاثیر می گذارند

چرخه دیجیتال را مدنظر بگیرید. بعنی کاربر را با سایت، شبکه‌های اجتماعی‌اتان درگیر کنید.

  • سایت: وقتی شما در شبکه‌های اجتماعی ثبت‌نام می‌کنید از شما آدرس سایتتان را می‌خواهند یعنی مانند نام و نام‌خانوادگی که در رزومه نویسی ضروری است داشتن سایت هم ضروری است.
  • لوگو
  • پیام برند: پیام برند با شعار تبلیغاتی(اسلوگان و تگ لاین) متفاوت است.
  • سئو
  • رسانه‌های اجتماعی
  • تبلیغات
  • ارتباط با مخاطب: برای مخاطب زمان بگذارید مثلا اگر در جواب کامنت بنویسم، مرسی که مطلب من را خواندی بهتر است یا بنویسم مرسی که مطلب دنیای‌برند را خواندی؟

در برندسازی دیجیتال آزمون و خطا ایراد ندارد

دیجیتال برندینگ را ازکجا شروع کنیم؟

  1. شناسایی مخاطب:(مخاطبینت را بشناس و بدان با چه کسی در ارتباط هستی)
  2. برنامه ریزی و تهیه مستندات(حتما بنویسید، اگر مستنداتتان را یادداشت نکنید و مکتوب شده در اختیار نداشته باشید در واقع نداریدشان.)
  3. با مشتریان در فضای آنلاین تعامل داشته باشید
  4. طراحی لوگو خوبی داشته باشید( این را در نظر بگیرید که قرار است در آینده مشتریان با دیدن
  5. پیام برند (چه پیامی قرار است انتقال دهی مثلا هشتگ مناسب برای خودت داشته باش و در راستای برند هشتگ بگذار)
  6. خلق ارزش برای مشتری (معماری برند)

برای تماشای این لایو می توانید از لینک‌های زیر استفاده کنید.

آپارات

یوتیوب

Tags: برندبرندینگ
  • Trending
  • Comments
  • Latest
اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر کیست و اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

0
تدوین استراتژی محتوا

وبینار رایگان تدوین استراتژی محتوا

0
تدوین استراتژی محتوا با مدل SOSTAC

تدوین استراتژی محتوا با مدل SOSTAC

0
تجارت الکترونیک

تجارت الکترونیک با دیجیتال مارکتینگ چه تفاوتی دارد؟

0
آموزش keyword planner

آموزش کامل کیورد پلنر

اردیبهشت ۸, ۱۳۹۹
اینفلوئنسر مارکتینگ

نکات مهمی که قبل از شروع کمپین اینفلوئنسرمارکتینگ حتما باید بدانید!

اردیبهشت ۸, ۱۳۹۹
5 نیروی رقابتی پورتر

تحلیل ۵ نیروی رقابتی پورتر، ابزاری کاربردی برای کسب‌وکار

اردیبهشت ۸, ۱۳۹۹
چرا کارکنان سازمان ها را ترک می کنند

چرا کارکنان از سازمان‌ها جدا می‌شوند؟

اردیبهشت ۸, ۱۳۹۹

اخبار اخیر

آموزش keyword planner

آموزش کامل کیورد پلنر

اردیبهشت ۸, ۱۳۹۹
اینفلوئنسر مارکتینگ

نکات مهمی که قبل از شروع کمپین اینفلوئنسرمارکتینگ حتما باید بدانید!

اردیبهشت ۸, ۱۳۹۹

دسته‌ها

  • استراتژی محتوا
  • بازاریابی
  • برندینگ
  • بورس
  • توسعه فردی
  • دیجیتال برندینگ
  • دیجیتال مارکتینگ
  • کپی رایتینگ
  • لایو تاک
  • مدیریت کسب‌وکار
  • مشاوره

ناوبری سایت

  • تماس با من
  • نقد و بررسی کتاب
  • کلاس ها
  • درباره من
حمیدرضا سلیمانی

ما بهترین قالب های پریمیوم وردپرس را برای شما به ارمغان می آوریم که برای اخبار، مجلات، وبلاگ شخصی و غیره مناسب است. برای جزئیات بیشتر، به سایت راست چین مراجعه کنید.

No Result
View All Result
  • خانه
  • درباره من
  • تماس با من
  • کلاس‌ها
  • نقد کتاب

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?