No Result
View All Result
سه‌شنبه 1 فروردین 1402
  • Login
  • صفحه اصلی
  • درباره من
  • تماس با من
  • نقد و بررسی کتاب
  • کلاس ها
حمیدرضا سلیمانی
  • صفحه اصلی
  • درباره من
  • تماس با من
  • نقد و بررسی کتاب
  • کلاس ها
No Result
View All Result
حمیدرضا سلیمانی
No Result
View All Result
Home بازاریابی

نکات مهمی که قبل از شروع کمپین اینفلوئنسرمارکتینگ حتما باید بدانید!

by حمیدرضا سلیمانی
19 تیر 1400
in بازاریابی, دیجیتال مارکتینگ
135 1
0
اینفلوئنسر مارکتینگ
156
SHARES
1.9k
VIEWS
اشتراک گذاری در فیسبوکاشتراک گذاری در توییتر

در مقاله اینفلوئنسر کیست و اینفلوئنسر مارکتینگ چیست به تفصیل در مورد چیستی این موضوع پرداختیم اما در این مقاله قصد داریم تا با رعایت یک‌سری نکات اثربخشی کمپین‌مان را افزایش دهیم.

قبل از شروع کمپین

در مدل 5M از پنج نقطه به کمپین تبلیغاتی‌مان نگاه می‌کنیم. بودجه کمپین، ماموریت، پیامی که می‌خواهیم انتقال دهیم، رسانه‌ای که در اختیار داریم و انتخاب متر و معیار اندازه گیری موفقیت یک کمپین.

در قدم اول باید مشخص کنیم که چه هدفی از اجرای کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ داریم، به طور مثال می‌خواهیم تعداد فالوورهای صفحه‌مان را افزایش دهیم یا سرنخ جذب کنیم، کاربر را به لندینگ برده و اقدام خاصی را از آن بخواهیم و یا اینکه به فروش محصول یا خدمت فکر می‌کنیم.

مدل 5m بازاریابی

پس از آن میزان بودجه ای که در اختیار داریم و هزینه‌ای که برای این کمپین در نظر داریم را مشخص می‌کنیم. بعد از آن پیامی که کاربر قرار است از این کمپین دریافت کند را مشخص می‌کنیم، به طور مثال می‌خواهیم سرعت خود در ارائه خدمات را نشان دهیم، ارزان بودن، امن یا هر ویژگی دیگری که مد نظر داریم.
برای انتخاب رسانه باید دقت کافی داشته باشیم زیرا اینفلوئنسر مارکتینگ در بسترهای شبکه اجتماعی متفاوت است. در اینستاگرام باید به طور مستقیم به تبلیغ بپردازیم و در توئیتر به صورت کاملا غیر مستقیم و در لینکدین با استفاده از تجربیات افراد برگزیده صنعتمان در قالب غیر مستفیم. در تلگرام هم به صورت همسان با سایر محتواهای اینفلوئنسر بازحورد بهتری خواهیم گرفت.

و در آخر مشخص می‌کنیم که از نظر ما چه زمانی و با چه اتفاقی کمپین موفق است. مثلا اگر 5 هزار فالور جذب کنیم، دریافت هزار ایمیل یا خرید یک محصول به تعداد مشخص.

اگر بخواهم مثالی برای این موضوع بزنم به این گونه است. من می‌خواهم برای کمپین پاییزه‌ام 50 میلیون تومان در اینستاگرام هزینه کنم تا دسترس‌پذیر بودن خدماتم در سراسر کشور را نشان دهم. و میزان موفقیت این کمپین را با تعداد افرادی که به لندینگ پیچ مشخص کمپین رفتند و ایمیل خود را ثبت کرده‌اندمی‌سنجم. و عدد 20 هزار ایمیل با توجه به تجربیات گذشته من منطقی است.

انتخاب اینفلوئنسر

برای انتخاب اینفلوئنسر علاوه بر موضوع مالی باید به نکات دیگری همچون زمینه فعالیت، نرخ اینگیجمنت پیج، پرسونال برند و لحن اینفلوئنسر دقت کنیم.به تفکیک هر کدام از موارد را باهم بررسی می‌کنیم

اینگیجمنت یا نرخ تعامل

اینگیجمنت یا نرخ تعامل یعنی کاربران و دنبال کنندگان یک صفحه با آن پیج چقدر تعامل دارند. این تعامل در اینستاگرام به معنای لایک، کامنت، به اشتراک گذاری، سیو کردن و حتی دایرکت دادن است. برای اینکه کمپین ما اثربخشی لازم را داشته باشد باید تبلیغ کننده یا به اصطلاح ناشر از نرخ تعامل مناسبی برخوردار باشد.برای محاسبه نرخ تعامل دنبال کنندگان یک صفحه از وب سایت های متفاوتی می توانیم استفاده کنیم که یکی از کاربردی ترین آنها، ،فلانکس است.

پرسونال برند

یکی از موضوعاتی که بسیار باید به آن دقت کنیم برندی است که اینفلوئنسر مورد نظر ما در ذهن مخاطبانش از خود به جای گذاشته است. باید از خود بپرسیم آیا این فرد در ذهن دنبال کنندگانش یک فرد متشخص یا حرفه‌ای است یا بالعکس فالورها صرفا برای سرگرمی صفحه او را دنبال می‌کنند و به اصطلاح انسان سطح پایینی است.

زمینه فعالیت

زمانی که از اینفلوئنسر مارکتینگ صحبت می‌کنیم در واقع از افرادی حرف میزنیم که در صنعت ما دنبال کنندگان زیادی دارند و در انتخاب کاربران می‌توانند تاثیر داشته‌باشند.
همان طور که در مقاله قبل به آن اشاره کردم بین واینر، بلاگر، ولاگر و اینفلوئنسر تفاوت زیادی است. با توجه به قیف فروش و قیف بازاریابی محتوایی باید نوع اینفلوئنسر خود را مشخص کنیم.

به طور مثال شما در شروع کار خود قرار دارید یا محصول جدیدی را می خواهید رونمایی کنید، برای اینکار به آگاهی بخشیدن نیاز دارید پس افرادی که به ساخت ویدیو سرگرم کننده می پردازند یا به اصطلاح واینر هستند بیشتر نیاز دارید.
اما زمانی که مخاطبین شما از وجود شما آگاه شده‌اند، به صفحه شما سر زدند و محتوای شما را نیز ارزیابی کرده‌اند، اینجا زمانی است که یک فرد مطمئن و قابل اطمینان باید به آنها بگوید که شما را انتخاب کنند و چه کسی بهتر از یک اینفلوئنسر درجه یک. در واقع در این مرحله مخاطبین شما از دهنه قیف رد شدن و به انتهای آن که خرید کردن است نزدیک شده اند.

Tags: اینفلوئنسراینفلوئنسر مارکتینگ

تازه بخوان

  • آموزش کامل کیورد پلنر 28 تیر 1400
  • نکات مهمی که قبل از شروع کمپین اینفلوئنسرمارکتینگ حتما باید بدانید! 19 تیر 1400
  • تحلیل 5 نیروی رقابتی پورتر، ابزاری کاربردی برای کسب‌وکار 2 مهر 1399
  • چرا کارکنان از سازمان‌ها جدا می‌شوند؟ 24 شهریور 1399
  • پرسونال برندینگ از فروش موفقیت تا تحول درونی 20 اردیبهشت 1399

اخبار اخیر

آموزش keyword planner

آموزش کامل کیورد پلنر

28 تیر 1400
اینفلوئنسر مارکتینگ

نکات مهمی که قبل از شروع کمپین اینفلوئنسرمارکتینگ حتما باید بدانید!

19 تیر 1400

دسته‌ها

  • استراتژی محتوا
  • بازاریابی
  • برندینگ
  • بورس
  • توسعه فردی
  • دیجیتال برندینگ
  • دیجیتال مارکتینگ
  • کپی رایتینگ
  • لایو تاک
  • مدیریت کسب‌وکار
  • مشاوره

ناوبری سایت

  • تماس با من
  • نقد و بررسی کتاب
  • کلاس ها
  • درباره من

No Result
View All Result
  • خانه
  • درباره من
  • تماس با من
  • کلاس‌ها
  • نقد کتاب

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In