تحقیق کلمه کلیدی یا keyword research مجموعه اقداماتی است که در راستای انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای کسب وکار خودمان انجام میدهیم. کلمات کلیدی عباراتی هستند که کاربران برای رسیدن به پاسخ خود که میتواند از جواب علمی به یک پرسش تا خرید یک محصول باشد را در یک موتور جست و جو مانند گوگل سرچ میکنند.
بازاریابی کششی یا inbound marketing
در این مدل بازاریابی کاربران برای رفع نیاز خود به سمت کسب وکار میروند دقیقا بر عکس چیزی که در تبلیغات میبینیم. به طور مثال کاربری برای خرید بلیط هواپیما در گوگل این عبارت را سرچ میکند، وارد سایت میشود، مقصد را انتخاب میکند و خرید خود را نهایی میکند.
اما در outband marketing این کسب وکار است که با تبلیغات سعی بر جذب مخاطبین دارد.
سئو در زیر مجموعه بازاریابی کششی قرار داد، جایی که کاربر برای رفع نیاز خود عبارتی را سرچ میکند و دنبال این است که در کوتاه ترین زمان ممکن به خواسته خود برسد.
سئو و کلمه کلیدی
قطعا یکی از مهم ترین بخشهای اجرای سئو، پیدا کردن کلمات کلیدی است، از این رو برای یافتن یک کلمه کلیدی مناسب نیاز است تا از ابزارهای مناسبی استفاده کنیم.
ویژگیهای کلمه کلیدی مناسب
سرچ بالایی داشته باشد
به این معناست که کاربران دیگری نیز این عبارت را جست و جو کرده باشند و بین مخاطبین رواج داشته باشد.
رقابت مناسب باشد
باید حواسمان باشد عبارتی را انتخاب کنیم که رقابت در آن مناسب باشد، یعنی کلماتی را انتخاب نکنیم که رقابت در آن به شدت زیاد است
مرتبط با کسب و کار ما باشد
در انتخاب کلمات کلیدی این که فقط به دو گزینه اول فکر کنیم کار مناسبی نیست و به این اصل بدیهی باید دقت داشته باشیم.
سودآور باشد
سودآوری از مهم ترین اصول بازاریابی است. فراموش نکنید
حال که اطلاعات اولیه مناسبی در مورد چیستی کلمه کلیدی پیدا کردیم زمان آن است که با ابزار بینظیر گوگل keyword planner آشنا شویم.
برای دیدین ویدیوی این آموزش بر روی لینک زیر کلیک نمایید.