No Result
View All Result
جمعه 19 خرداد 1402
  • Login
  • صفحه اصلی
  • درباره من
  • تماس با من
  • نقد و بررسی کتاب
  • کلاس ها
حمیدرضا سلیمانی
  • صفحه اصلی
  • درباره من
  • تماس با من
  • نقد و بررسی کتاب
  • کلاس ها
No Result
View All Result
حمیدرضا سلیمانی
No Result
View All Result
Home مدیریت کسب‌وکار

چرا کارکنان از سازمان‌ها جدا می‌شوند؟

by حمیدرضا سلیمانی
9 آبان 1399
in مدیریت کسب‌وکار
142 1
0
چرا کارکنان سازمان ها را ترک می کنند
164
SHARES
2k
VIEWS
اشتراک گذاری در فیسبوکاشتراک گذاری در توییتر

در مقاله‌ای خواندم که کارکنان به دلایل مالی یک سازمان را ترک نمی‌کنند، بلکه زمانی از مجموعه جدا می‌شوند که حس کنند تلاش‌های آنها دیده نمی‌شود و به قدر کافی مثمرثمر نیستند.
به عبارتی دیگر وقتی برای وظایفی که آنها انجام می‌دهند مورد قدردانی واقع نمی‌شوند ترجیح می‌دهند تا در سازمان نباشند.

به همین دلیل در سه رسانه‌های اجتماعی لینکدین ، توئیتر و اینستاگرام نظرسنجی را منتشر کردم و از مخاطبانم خواستم تا نظرشان را در مورد علت جدایی افراد از سازمان را بیان کنند.

گزینه‌های نظرسنجی

1- عدم قدردانی سازمان از افراد
2-مسائل مالی
3-رشد و پیشرفت در سازمان دیگر
4- رفتار مدیران

هر گزینه در نهان خود معنای خاصی دارد، همان‌طور که گزینه اول را توضیح دادم، لازم می‌دانم توضیح اندکی در مورد سایر گزینه‌ها نیز بدهم.

مسائل مالی

مسائل مالی و مادیات قطعا یکی از گزینه‌های اصلی حضور در هر سازمانی است. زیرا تامین مالی مناسب می‌تواند آرامش خاطر را برای ما به ارمغان بیاورد.پرداخت به‌موقع حقوق، بیمه تامین اجتماعی، بیمه تکمیلی، اعطای وام، تفریحات و عدالت در پرداخت دستمزد جزئی از این گزینه محسوب می شوند.

رشد و پیشرفت در سازمان دیگر

قطعا با مفاهیمی مانند هد هانتینگ و یا جاب هانتینگ آشنایی دارید، یعنی شما به نیروهای سازمان‌های دیگر پیشنهاد همکاری می‌دهید و سعی می‌کنید تا آنها را برای همکاری با سازمان خودتان آنها راترغیب کنید.
علاوه بر موارد فوق زمانی که نیروی یک سازمان حس کند که از تمام ظرفیت‌های موجود آن استفاده نمی‌شود، تلاش می‌کند تا جایی دیگر استعدادهایش را شکوفا کند.

رفتار مدیران

رفتار مدیران

از سلام و احوالپرسی صبحگاهی تا تفویض اختیار و مدیریت تعارض را می‌توان رفتار یک مدیر دانست. اینکه شما کنترل‌گر هستید و در تمام امور دخالت می‌کنید تا اینکه خودتان را مغز تفکر تیم می‌دانید تمام مواردی است که باید به آن دقت کنید.

بیشتر بخوانیم: کرونا و سندروم دورکاری

اما نتیجه نظر سنجی

در هر شبکه اجتماعی با توجه به فرهنگ موجود در آن و رفتار بالقوه کاربران آن می‌توان تاثیرپذیری آن را نیز در نظر گرفت.

نظرسنجی

درصد نتایج در لینکدین

در لینکدین 318 نفر پست مربوط نظرسنجی را دیده‌اند و و 35 نفر در آن شرکت کرده‌اند.
46 درصد به رفتار مدیران، 23 درصد به عدم قدردانی سازمان از افراد، 23 درصد به رشد و پیشرفت در سازمان دیگر و 9 درصد به مسایل مالی رای داده‌اند

درصد نتایج در توئیتر

در توئیتر دو نفر در نظرسنجی شرکت کرده و هر دونفر یعنی صد درصد آرا به عدم قدردانی سازمان از افراد رای داده‌اند.

درصد نتایج در اینستاگرام

318 نفر استوری مربوط به این نظر سنجی را دیده‌اند و افراد به تفکیک زیر در آن شرکت کرده‌اند.
39 نفر به رفتار مدیران، 25 نفر عدم قدردانی سازمان از افراد، 24 نفر به رشد و پیشرفت در سازمان دیگر و 17 نفر به مسائل مالی رای داده‌اند.

در نتیجه:

باید در نظر بگیریم که علت جدایی نیروهای ما از سازمان به رفتار ما در سازمان بستگی دارد. اینکه ما چگونه رفتار کنیم، قدردانی موثر داشته باشیم و حتی با پرداختی‌های منظم شرایطی برای وفادار سازی منابع انسانی خود ایجاد کنیم تا با هم به سمت اهداف مشترک حرکت کنیم.

Tags: سازمان
  • محبوب ترین
  • نظرات
  • تازه ترین
تجارت الکترونیک

تجارت الکترونیک با دیجیتال مارکتینگ چه تفاوتی دارد؟

13 آبان 1398
تدوین استراتژی محتوا با مدل SOSTAC

تدوین استراتژی محتوا با مدل SOSTAC

23 مهر 1398
5 نیروی رقابتی پورتر

تحلیل 5 نیروی رقابتی پورتر، ابزاری کاربردی برای کسب‌وکار

9 آبان 1399
تدوین استراتژی محتوا

وبینار رایگان تدوین استراتژی محتوا

23 مهر 1398
اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر کیست و اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

0
تدوین استراتژی محتوا

وبینار رایگان تدوین استراتژی محتوا

0
تدوین استراتژی محتوا با مدل SOSTAC

تدوین استراتژی محتوا با مدل SOSTAC

0
تجارت الکترونیک

تجارت الکترونیک با دیجیتال مارکتینگ چه تفاوتی دارد؟

0
یادگیری دیجیتال مارکتینگ

نقطه صفر دیجیتال‌مارکتینگ کجاست؟

8 خرداد 1402
لیست کتاب‌های بازاریابی

ده کتاب بازاریابی که باید/نباید بخوانیم؟

8 خرداد 1402
دوره جامع دیجیتال مارکتینگ

دوره جامع و رایگان دیجیتال مارکتینگ

5 اردیبهشت 1402
اهمال گرایی

چرا نزدیک بر دو سال شد که ننوشتم؟

4 اردیبهشت 1402

تازه بخوان

  • نقطه صفر دیجیتال‌مارکتینگ کجاست؟ 8 خرداد 1402
  • ده کتاب بازاریابی که باید/نباید بخوانیم؟ 9 اردیبهشت 1402
  • دوره جامع و رایگان دیجیتال مارکتینگ 5 اردیبهشت 1402
  • چرا نزدیک بر دو سال شد که ننوشتم؟ 4 اردیبهشت 1402
  • آموزش کامل کیورد پلنر 28 تیر 1400

اخبار اخیر

یادگیری دیجیتال مارکتینگ

نقطه صفر دیجیتال‌مارکتینگ کجاست؟

8 خرداد 1402
لیست کتاب‌های بازاریابی

ده کتاب بازاریابی که باید/نباید بخوانیم؟

8 خرداد 1402

دسته‌ها

  • استراتژی محتوا
  • بازاریابی
  • برندینگ
  • بورس
  • توسعه فردی
  • دسته‌بندی نشده
  • دیجیتال برندینگ
  • دیجیتال مارکتینگ
  • کپی رایتینگ
  • لایو تاک
  • مدیریت کسب‌وکار
  • مشاوره

ناوبری سایت

  • تماس با من
  • نقد و بررسی کتاب
  • کلاس ها
  • درباره من

No Result
View All Result
  • خانه
  • درباره من
  • تماس با من
  • کلاس‌ها
  • نقد کتاب

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In